نوشته شده توسط : سجاد

۱٫ ۱-  بقعه شیخ صفی الدین

مهمترین اثر تاریخی اردبیل بقعة شیخ صفی الدین است که از بناهای کم نظیر تاریخی ایران و از حیث صنعت یکی از شاهکارهای معماری و کاشیکاری قرن هشتم هجری و سالهای بعد از آن میباشد. قسمت اصلی این بقعه بعد از در گذشت شیخ و بوسیله فرزند و جانشین وی شیخ صدرالدین موسی بوجود آمده و بنای آن قریب ده سال طول کشیده است.

بین معمرین و سالخوردگان اردبیل چنین معروف است که معمار این بنا پس از آن که پی های ساختمان را ریخت مفقود گردید و هفت سال تلاش و کوشش مسئولان در جستجوی وی بی نتیجه ماند. روزی معمار خودبخود پیدا شد و بنای ساختمان را آغاز نمود. وقتی از او سبب غیبت پرسیدند گفت که «این بنا یک خانه شخصثی نیست و برای آینده ساخته میشود از اینرو باید طوری استحکام یابد که در طول قرون و اعصار استعداد بقا و استقامت داشته باشد و چون بقای هر بنائی بر استحکام پایه های آن بستگی دارد ترسیدم قبل زا آنکه پی ها خشک و محکم شود مرا مجبور بشروع ساختمان نمایند و لذا مصلحت در آن دیدم که خود را مخفی سازم و بدین طریق باستحکام بنا کمک نمایم».

بنای اصلی که در عهده شیخ صفی الدین موسی ساخته شده شامل مقبره خود       شیخ صفی الدین و گنبد «اله. اله» بوده است و قسمتی از حرم خانه نیز از ساختمانهای آن دوره می باشد. کاشیکاری آن قسمت از بنا هم در عهد شیخ صفی الدین صورت گرفته و کاشی هائی که بر بدنه و تاج گنبد مزبور دیده می شود یادگار آن دوره و قدیمیترین کاشی این بنای تاریخی می باشد.

بعد از شیخ صفی الدین، بویژه در عهد سلاطین صفوی، تعمیراتی در آن بنا صورت گرفته قسمتهای دیگری بر آن اضافه گردیده است که مقبرة شاه اسماعیل بزرگ و گنبد آن، رواق فعلی، چینی خانه، مسجد جنت سرا و باغ و سر در بیرونی بقعه از جمله آنها می باشد. در سال ۱۳۰۷ قمری، یعنی در عهد ناصرالدین شاه قاجار هم، تعمیراتی در مسجد جنت سرا و خود بقعه بعمل آمده و کاشیکاری قسمتی از طاقهای مقابل رواق بقعه، از آثار آن دوره میباشد.

  فصل اول – بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ……………………………….۱

  ۱٫ ۱ -  بقعه شیخ صفی الدین …………………………………………….. ۲

    ۱٫ ۲- صحن اصلی بقعه شیخ صفی ………………………………………۳

    ۱٫ ۳- نمای خارجی رواق بقعه …………………………………………. ۴

۱٫ ۴ – درِ ورودی رواق بقعه شیخ صفی الدین ……………………………..    ۵

۱٫ ۵- شاه نشین ……………………………………………………………۶

۱٫ ۶- مقبره شیخ صفی الدین ……………………………………………….۷

 قبر شاه اسماعیل ………………………………………………………… ۷

۱٫ ۷- گنبد الله الله ……………………………………………………….. ۸

۱٫ ۸- چینی خانه …………………………………………………………۹

۱٫ ۹ – مسجد جنت سرا ………………………………………………… ۱۱

فصل دوم – جمعه مسجد اردبیل …………………………………………..۲۷

جمعه مسجد ……………………………………………………………..۲۸

 منابع …………………………………………………………………..۳۵

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بقعه شیخ صفی الدین , جمعه مسجد ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

  چکیده تحقیق

 در این تحقیق در ابتدای امر سعی بر آن شده تا معنی و مفهوم محراب در فرهنگهای لغت و همچنین جایگاه آن در ادبیات عرفانی ارائه شود . در مرحله بعد تقسیم بندی های مختلف و نظریاتی که در مورد ریشه محراب و منشا پیدایش این نقش می باشد مورد بررسی قرار گرفته و در مورد هر کدام توضیحات لازم ارائه شده است ؛ به عنوان مثال در مورد محرابی در اسلام پس از عنوان نظریه ، به موضوعاتی از قبیل محرابهای اولیه ، نقش محراب در مساجد ، مشهورترین محرابهای جهان اسلام ، محراب در معماری اسلامی و … اشاره شده است ؛ و یا در مورد نظریه محراب و مهرابه پس از توضیح ارتباط محراب با مهرابه های آئین مهری ، به توضیح در مورد شکل مهرابه ها ، تمثیل کشتن گاو ، مهرابه های ایران و … پرداخته شده است .

پس از بررسی ارتباط نمکدانهای عشایری ایران با نقش محراب ؛ طرحهای مختلف محرابی را به همراه عکسهای مربوط به آن شرح داده ایم ؛ و در انتها نیز علاه بر بررسی نماد در قالیهای محرابی و جانمازی ، به بررسی چند نمونه از قالیهای محرابی موجود در موزه فرش پرداختیم .

با امید به اینکه تحقیق حاضر مورد توجه قرار بگیرد .

 

مقدمه و بیان مساله   (۱-۱

 

طراحی سنتی ایران اساساً پیش از تاریخ یعنی پیش از پیدایش خط – شکل گرفته است .می دانیم که بشر طراحی را از مرحله غار نشینی آغاز کرده است ، دوره ای که سنگ ساده و نتراشیده را به عنوان ابزار به کار می برد ، اما انسان این دوره دارای ره آوردهای مهم فرهنگی است که در نقش پردازی او اثر گذاشته است . همچنین دوره های نوسنگی ، مفرغ تا آهن هر یک برای انسان یا در هر دوره ای انسان برای ما دارای ره آوردهای مشخصی است که باید شناخته شود ، زیرا در هر یک از دوره ها به حسب وضع اجتماعی و اقتصادی انسان ، دسته ای از نقشها آفریده شده است . گذشته از این ، اعتقادات انسان در هر دوره هم باعث پیدایش نقشه هائی شده است که باید به آنها پرداخت .

عمده مبانی طراحی سنتی ایران مذهبی است ، اما پیش از رسیدن به آن مبناها باید گفت که حتی نخستین نقشهائی هم که انسان کشید ،بنیان مذهبی دارد ؛ یعنی به طور عمده جادوئی است . هر گونه باور به نیروئی بیرون از طبیعت یا ماوراء طبیعت ، بنیانی برای مذهب است ، ولو این که ما امروز آن گونه باورها را جزو مذهب نشماریم . مثلاً جادوگری کاری کاملاً مذهبی است و اتفاقاً همه نقاشیهای آغازین انسان هم دارای بنیاد جادوئی است ، زیرا از آن جهت نقش گاو وحشی یا گوزن را به دیواره غار کشیده اند که به آن تیراندازی کنند ، چه انسان باور داشت که اگر تصویر چیزی را تسخیر کند ، خود آن را هم تسخیر خواهد کرد . جای تیر روی نقاشی های درون غارها اندک نست . نقش کوه ، آب ، رقص مذهبی ، نمادهای آ ب ، گیاه ، حیوان و چهره ، عمده ی دست ساخته های نقش دار کهن – مثل سفال – را انباشته است . حتی بعد ها و در دوره تمدنهای پیشرفته نقشهای مذهبی بر انواع ابزارها و وسائل زندگی انسان دیده می شود . برای مثال تصویر کوزه ای را می بینیم که از مرو کشف شده است و روی آن آئین سوگ سیاوش ، که در واقع آئین عزای خدای نباتی است ، دیده می شود . البته نقشهای صرفاً تزئینی هم از زمانهای دور بر ابزارها و وسائل دیده می شود .(۱ )

 

اصول کلی طرح در قالی ایران

به طور کلی طرحهای قالی در ایران به دو دسته کاملاً مشخص قابل طبقه بندی هستند .

الف ) طرحهای شکسته یا هندسی که شامل طرحهایی هستند که از خطوط مستقیم شکسته تشکیل شده اند .

ب  )  طرحهای گردان که شامل طرحهائی هستند که از خطوط منحنی قوام گرفته اند .

مضاف براینکه وجود هر دو طرح در یک نقشه قالی محال نبوده ، و در این مواردکه طرحهای شکسته وگردان مشترکاً در طراحی استفاده شده باشند – وجه غالب مورد توجه می باشد .

این تقسیم بندی دارای ویژگی جغرافیایی و یا منطقه ای نیز می باشد به نحوی که طرحهای شکسته اغلب تداومی است در میان شهرنشینان و کارگاههای شهری . علت این ویژگی نیز مستقیماً مربوط به قابلیت و مهارت طراحان و بافندگان این مناطق می باشد . گذشته از این طبقه بندی کلی که مطمع نظر در آن خطوط مربوط می شود ؛ طبقه بندی های دیگری نیز در طراحی فرش وجود دارد . از آن جمله طبقه بندی منطقه ای است و آن مربوط به منطقه تولید است که معمولاً دارای مشخصه های خاص همان مناطق است . برای نمونه فرشهای ترکمن مجموعه ای از طرحهای هندسی مربوط به طوایف متعدد ترکمن است که بعنوان سمبل های هر طایفه شناخته شده و در جای دیگر مورد استفاده نیست . از این رو فرش منطقه ترکمن و سایر مناطق را به راحتی می توان تمیز داد ؛ یا مثلاً فرشهای بختیاری دارای ویژگیهای مشخصی از طرح هستند که از طرحهای سایر مناطق قابل شناسایی است . اما این شناسایی در اکثر موارد قطعی نیست . فرش های تبریز و اصفهان غیر از موارد خاص ، ویژگیهای قطعی منطقه ای را دارا نیستند ؛ و یا نمی توان فرش های تولیدی کاشان –اردستان – اردکان – نائین – یزد – کرمان و … را در تمامی موارد از هم تمیز داد . این شرایط خصوصاً امروزه به جهت توسعه ارتباطات و افزایش جابجایی جمعیت و امکانات رونوشت برداری بیشتر بوده و تقریباً به سمتی رفته ایم که طرح قم با ورامین و ساوه یا تبریز و اصفهان در هم آمیخته شده و خصلت های منطقه ای خود را از دست داده اند . البته این بدان معنی نیست که دیگر طرحهای منطبق بر ویژگیهای شناخته شده ادوار گذشته تولید نمی گردند . ( ۲ )

با توجه به طبقه بندی که توسط شرکت سهامی فرش صورت گرفته است ؛ نقوش فرشهای ایران در ۱۹ گروه اصلی با زیر مجموعه های آن قرار می گیرد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد .

فهرست مطالب

فصل اول

 

مقدمه و بیان مساله   (۱-۱

پیشینه تاریخی تحقیق  (۱-۲

 

فصل دوم : مواد و روشهای تحقیقفصل دوم : مواد و روشهای تحقیق

 

۱-۲) نوع و روش تحقیق

۲-۲) فرضیه تحقیق

۳-۲) اهداف تحقیق

 

فصل سوم : یافته های تحقیق

 

۱-۳) معانی محراب در فرهنگهای لغت فارسی و عربی

۲-۳) محراب در ادبیات عرفانی

۳-۳)  تقسیم بندی کلی در مورد منشا پیدایش نقوش محرابی

۴-۳)  پوست حیوانات

۵-۳) محرابی در اسلام و رابطۀ آن با مهرابه ها

          ۱-۵-۳) محرابهای اولیه

          ۲-۵-۳) نقش محراب در مساجد و دیگر اماکن مذهبی

          ۳-۵-۳) مشهورترین محرابهای جهان اسلام

          ۴-۵-۳) محراب در معماری اسلامی

          ۶-۳) محراب کلیساها و وجه تشابه و تفاوت آنها با محراب مساجد

۷-۳) محراب در آئین مهری

          ۱-۷-۳) مهرابه در آئین مهر

          ۲-۷-۳) شکل مهرابه ها

          ۳-۷-۳) تمثیل کشتن گاو

          ۴-۷-۳) بررسی نقش غار در آئین میترا

          ۵-۷-۳) مهرابه های ایران

۸-۳) رنگ در محراب

۹-۳) کتیبه های تزئینی محرابها

۱۰-۳) ارتباط نمکدانهای عشایری ایران و نقش محراب و انعکاس نقوش شبیه به آن بر روی انواع تاچه های بختیاری

۱۱-۳ ) قالیهای محرابی

          ۱-۱۱-۳)طرح محرابی ستوندار

          ۲-۱۱-۳) طرح محرابی قندیلی

          ۳-۱۱-۳) طرح محرابی درختی

          ۴-۱۱-۳) طرح محرابی گلدانی

          ۵-۱۱-۳) طرح محرابی دورنما

          ۶-۱۱-۳) طرح سجاده ای (طرح سجاده شاه عباسی)

          ۷-۱۱-۳) تفاوت قالیچه های طرح سجاده ای با قالیچه های سجاده

          ۸-۱۱-۳) طرح محرابی هزار گل (گل و بوته دار)

          ۹-۱۱-۳) طرح محرابی باغی (محرابی چهارباغ)

          ۱۰-۱۱-۳ ) طرح محرابی گنبدی (گنبددار)

          ۱۱-۱۱-۳) طرح محرابی ترنجی (ترنج دار)

          ۱۲-۱۱-۳) طرح محرابی تصویری (تصویردار)

         ۱۳-۱۱-۳) طرح گلدانی حاج خانمی

         ۱۴-۱۱-۳) طرح دو محرابه

         ۱۵-۱۱-۳) طرح سجاده چند محرابه (۳،۵،۷ یا ۹ محراب)

        ۱۲-۳) نمونه هایی از محرابهای مختلف ( عکس )

۱۳-۳) طرح محرابی و سجاده ها در مناطق مختلف

۱۴-۳) محرابی در مناطق مختلف

۱۵-۳ ) نقش ناظم

۱۶-۳ ) نماد در قالی

          ۱-۱۶-۳ ) نماد سرو

          ۲-۱۶-۳ ) نماد شجره الاخضر

۱۷-۳ ) چند نمونه از قالیهای محرابی موزة فرش

  فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها

 فصل پنجم : پیشنهاد و جمع بندی

 فصل ششم : فهرست زیر نویسها / منابع و مآخذ

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: نقوش محرابی , تطور نقوش محرابی ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

پیشگفتار

 مطالب این مجموعه با عنوان بررسی تزئینات و نقوش مسجد جامع یزد گردآوری شده و سعی بر آن بوده تا جایی که متون تاریخی باقیمانده و منابع و سوابق تاریخی مسجد جامع یزد اجازه داده است به ذکر توضیحاتی راجع به مصالح و کتیبه‌ها و تاریخ بنای آن و تغییرات ایجاد شده بر آن در طول سالیان، بپردازیم.

اگر چه نقوش شکل گرفته بر آن به طور عموم در تمام بناهای اسلامی ایران به چشم می‌خورد ولی خالی از لطف نبود که به بررسی تزئینات این مجموعه بپردازیم زیرا مجموعه بنای مسجد جامع یزد در شهری است که دارای بافت  سنتی دست نخورده‌ای نسبت به بناهای شهرهای دیگر  است، با این حال بناهای باستانی و اسلامی ایران همگی دارای لطف خاص خودشان هستند که معماران تلاشگر و هنرمند با اطلاعات و دانش معماری بالا به تأسیس بناها همت گمارده‌اند.

حال چه به صورت تحقیق دانشگاهی یا هر عنوان دیگری قطعاً علاقه و توجه شخصی و میل به دانستن در مورد این مطلب مرا  بر آن داشت تا مروری هر چند اندک بر این پیشینة عظیم تاریخی داشته باشم و به این مسیر رنگارنگ قدم گذاشته و هنر گوشه دیگری از این سرزمین را ورق بزنیم، وارد فضای زیبا و ملکوتی شویم از داخل مقرنسها عبور کنیم و ایوانها را پشت سر گذارده و راه پر پیچ و خم نقوش اسلیمی و ختایی را گرفته از داخل بوته‌ها گذشته و مناره ها را دور بزنیم تا شاید نفحه‌ای از روح خلاق و ذوق هنری معمار و نقشبند این بنا از روح خسته ما گذر کند و جانی تازه به ما ببخشد.

به هر حال دیدن و مشاهده کردن این گونه هنرهای تاریخی که از سالیان باقی مانده شاید تلنگری باشد برای تمامی از تلاش افتادگان راه هنر و بروز خلاقیت و پشتکار.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

- فصل اول

مسجد در معماری ایران………………………………………………………………. ۵

عملکردهای مساجد مختلف…………………………………………………………. ۷

خصوصیات فضاهای کالبدی مسجد………………………………………………. ۹

- فصل دوم

مسجد جمعه یزد………………………………………………………………………… ۱۵

مسجد جامع قدیم……………………………………………………………………….. ۱۶

مسجد جامع نو…………………………………………………………………………… ۱۹

کتیبه‌ها ………………………………………………………………………………………

فضای جلوخان ………………………………………………………………………….. ۲۶

سردر و پیش درگاه……………………………………………………………………… ۲۸

دهلیز (کریاس) ………………………………………………………………………….. ۳۱

منار…………………………………………………………………………………………… ۴۲

شبستان شرقی …………………………………………………………………………… ۴۳

شبستان غربی…………………………………………………………………………….. ۴۴

شبستان شاهزاده………………………………………………………………………….. ۴۴

صحن داخلی……………………………………………………………………………… ۴۴

ایوان اصلی…………………………………………………………………………………. ۴۵

زیر گنبد …………………………………………………………………………………… ۴۷

دالانها و شاه نشینهای متصل به ایوان……………………………………………… ۴۹

در و درگاههای شمالی و غربی ……………………………………………………. ۵۰

پایاب ……………………………………………………………………………………….. ۵۱

سنگهای قبر غیره منصوب ………………………………………………………….. ۵۱

کتابخانه ……………………………………………………………………………………. ۵۲

- فصل سوم

تزیین در معماری ………………………………………………………………………. ۵۵

انواع تزئینات……………………………………………………………………………… ۵۹

کتیبه‌ها ……………………………………………………………………………………… ۵۹

تزئینات هندسی …………………………………………………………………………. ۶۱

تزئینات گیاهی ………………………………………………………………………….. ۶۲

نکاتی راجع به تزئینات ……………………………………………………………….. ۶۵

تأثیر رنگ در تزئین معماری………………………………………………………… ۶۹

بررسی رنگها …………………………………………………………………………….. ۷۱

رنگ سفید ………………………………………………………………………………… ۷۲

رنگ آبی……………………………………………………………………………………. ۷۲

رنگ قرمز………………………………………………………………………………….. ۷۴

رنگ زرد…………………………………………………………………………………… ۷۵

رنگ سبز…………………………………………………………………………………… ۷۷

کنارهم قرارگیری رنگها ……………………………………………………………… ۷۷

معماری و نگارگری …………………………………………………………………… ۷۹

نگاهی به اشکال هندسی و تطابق آنها با رنگهای اصلی……………………… ۸۰

رنگها در شب…………………………………………………………………………….. ۸۱

جلوه رنگ در کاشی معرق…………………………………………………………… ۸۲

طلوع و غروب……………………………………………………………………………. ۸۲

مفهوم نقوش……………………………………………………………………………… ۸۳

- فصل چهارم

مصالح تزئینات در مسجد جامع یزد ……………………………………………… ۹۰

آجر………………………………………………………………………………………….. ۹۱

گچ…………………………………………………………………………………………… ۹۳

سنگ………………………………………………………………………………………… ۹۴

چوب………………………………………………………………………………………… ۹۵

کاشی………………………………………………………………………………………… ۹۵

تاریخچة ظهور و انحطاط…………………………………………………………….. ۹۶

انواع کاشی ……………………………………………………………………………….. ۹۸

مقرنس……………………………………………………………………………………… ۹۹

پیوست ۱

پیوست ۲

تصاویر پروژه عملی

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: تزئینات مسجد , بررسی نقوش , نقوش ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه
من ری (Man Ray) کیست
من ری کیست؟ پاسخ به این پرسش آنقدرها هم ساده نیست. همگی ما این تجربه را داشته ایم که در زندگی روزمره خود وقت و انرژی زیادی را صرف شناخت انسانهای اطرافمان کرده ایم و چه بسا در بسیاری موارد ناکام مانده ایم، حال اینکه این انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقیمی بین ما و ایشان وجود داشته، ارتباطی زنده که تا حدی تحت کنترل ما بوده ولی بازهم موفق نشده ایم تا شخصیت اطرافیانمان را آنطور که باید و شاید بشناسیم.
حال چگونه ممکن است که چنین خوش خیال باشیم و بپنداریم که با بررسی چند تابلو و دیدن آثاری چند از یک هنرمند می توانیم به شناخت وی نائل آییم!
البته این یک نوع رهیافت در دنیای هنر است؛ می توانیم اصلاً به هنرمند توجه چندانی نکنیم و آثار وی را همچون موجوداتی مستقل و جاودان در نظر بگیریم وسعی کنیم با آنها همان ارتباطی را برقرار کنیم که مثلاً با دوستمان برقرار می کنیم!
ولی آیا واقعاً همینطور است؟ آیا یک اثر هنری به جز آنچه به چشم می آید (در مورد هنرهای دیداری ) و یا شنیده می شود (در مورد هنرهای شنیداری ) هیچ چیز دیگری را نشان نمی دهد؟!

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

 

من ری را بشناسیم…………………………………………………………………………………. ۱

من ری: تعالیم، الگوها و اهداف……………………………………………………………….. ۴

نقاش خوابها…………………………………………………………………………………………. ۱۲

     – طراحی از رویا………………………………………………………………………………. ۱۲

     – از آنچه که نمی توانم عکس بگیرم نقاشی می کنم!…………………………….. ۳۱

سخن آخر…………………………………………………………………………………………….. ۳۴

فهرست تصاویر……………………………………………………………………………………… ۳۵

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………. ۳۶

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: نقاش خوابها ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه :

بدیهی است ، بازیگری انسانی ترین هنرهاست . از آن جهت که همدم روح ، کالبد ، پدیده ها و جهان پیرامون آدمی‌است ، به مکاشفه ای می‌ماند که جز با از میان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در کار انسان نمایشگر ، امکان بروز نخواهد یافت .

بازیگری فن مقابله آدمی‌با خود است و یافتن یا ایجاد بهانه ای برای تسلط نقش بر بازیگر .
چگونه ایفای نقش کنم ؟

این پرسشی است که هر بازیگر از خود در ابتدای کارش بر روی متن نمایشنامه و کاراکتری که قرار است بازی کند ، می‌پرسد و با استفاده از دانش علمی‌و تجربی خود سعی می‌کند که به آن پاسخ دهد . در واقع او برای شخصیت پردازی درست نیاز به دانش و تجربه تئائری دارد و در این میان تئوریهای موجود تئائر نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند . احتمالاً تئوری  از زمانیکه علم رو به پیشرفت گذاشته است اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در واقع هر تئوری چکیده تجربیات و آموخته های یک یا چند نسل از پیشینیان است ، پس بایستی با تأمل و احترامی‌خاص با آنها برخورد کنیم . نکته دیگر اینکه ما بواسطه همین تئوریهاست که می‌توانیم به تجربیات جدید دست پیدا کنیم و همین تئوریها هستند که اندوخته علمی‌ما را تشکیل می‌دهند و گاهی اوقات نیز با توجه به شرایط بایستی حذف و تعدیل شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                                           شماره صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………… ۱

فصل اول :

۱ –۱ شناخت نویسنده …………………………………………………………………….. ۵

۱-۲ بسترهای نمایشنامه …………………………………………………………………… ۹

۱-۳ تحلیل کلی نمایشنامه ………………………………………………………………… ۱۲

۱-۴ فضا و عناصر دراماتیک نمایشنامه ……………………………………………….. ۲۰

۱-۵ روابط و چگونگی ارتباط اشخاص نمایشنامه…………………………………. ۲۶

فصل دوم :

۲-۱ تشریح نقش انتخابی بر اساس تیپ یا شخصیت…………………………….. ۳۲

۲-۲ تشریح کلی و عام شخص…………………………………………………………… ۳۶

۲-۳ تشریح وضعیت جانبی نقش……………………………………………………….. ۳۹

۲-۴ تشریح وضعیت روحی / روانی نقش و پیچیدگی های آن ……………… ۴۲

۲-۵ تشریح شرایط و موقعیتهای محیطی و غیر محیطی شخص بازی …….. ۴۵

فصل سوم :

الف : رفتار بیرونی ………………………………………………………………………….. ۵۱

ب : رفتار درونی……………………………………………………………………………… ۵۲

ج : ریتم نمایش ………………………………………………………………………………. ۵۳

فصل چهارم :

۴-۱ تشریح نظر و تحلیل کارگردان در بارة نقش …………………………………. ۵۶

۴-۲ تشریح شیوه و مکتب انتخابی کارگردان در هدایت جمعی گروه و نوع

بازی بازیگران …………………………………………………………………………………. ۶۳

۴-۳  نکته های مورد توافق و اختلاف بازیگر و کارگردان درباره نقش …….. ۶۹

۴-۴ تشریح و گزارش جلسات تمرین…………………………………………………. ۷۲

فصل پنجم :

۵-۱ نتیجه گیری …………………………………………………………………………….. ۷۶

۵-۲ منابع و ماخذ…………………………………………………………………………….. ۷۸

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی شکل گیری کاراکتر , شکل گیری کاراکتر ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک  در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها  و دیگر آلات موسیقی ضربی  در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

فهرست مطالب

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… ۲

فصل اول

جنبه های تاریخی…………………………………………………………………………………… ۳

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه………………………………………………………….. ۶

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند……………………………………………………………… ۱۵

فراگیری موسیقی هندی…………………………………………………………………………… ۱۷

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی………………………………………… ۱۹

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا……………………………………………………………………. ۲۱

وارالی، راگا……………………………………………………………………………………………. ۲۱

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… ۲۱

دیپاکا، راگا…………………………………………………………………………………………….. ۲۲

گونداک ری آ، راگا…………………………………………………………………………………. ۲۴

آهی ری، راگا………………………………………………………………………………………… ۲۶

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… ۲۹

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلایدها……………………………………………………………………………………… ۵۳

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. ۵۵

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی هندی , نغمـة عشـق ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد بی آنکه ما بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت » اول (First Real) یا « بازتاب فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از دو جهان عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور خویش وبه دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند .
«آدمی موجود غریبی است که هر اینه در وجود خود مداقه کندبیشتر به این نکته پی می برد که « نشانی از خداوند را بر دوش می کشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاکنون همواره میلی برای کاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی نیرو می داده تاسیر تکامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امکان وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

بخش اول : تقدس

فصل ۱ : تعریف تقدس وروحانیت در هنر ……………………………………………………….

فصل ۲: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………

بخش دوم : تقدس هنر

فصل ۱: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..

فصل ۲ : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………

فصل ۳: شناخت معنوی هنر ………………………………………………………………………….

فصل ۴: تبار شناسی هنر مقدس ……………………………………………………………………..

فصل ۵: دین و هنر معنوی ……………………………………………………………………………

فصل ۶: نمونه ای از سبک شناختی ………………………………………………………………….

بخش سوم : تقدس در نقاشی

فصل ۱: تقدس نقاشی ………………………………………………………………………………….

فصل ۲: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار ………………………………………………

فصل ۳: تقدس رنگ در نقاشی ………………………………………………………………………

 

بخش چهارم: الحاقات

-        نتیجه گیری

-        فهرست منابع و ماخذ

-        فهرست تصاویر

-        منابع اینترنتی

-        واژگان فارسی

-        واژگان لاتین

-        گزارش کار عملی

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: چیستی تقدس , چیستی تقدس در نقاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

پیشگفتار

در این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش برجسته که در ۳۰ آوریل ۱۷۹۸ میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خود را از دست داد وی هیچگاه خود را در این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی خلق کرد و آثار معروف او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نیست و رابطه پس طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.

رمانتیک جنبشی است که در اواخر دوره هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که در سده هیجدهم واکنشی انزجار آمیز علیه افرط گریها و هنر نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در برابر هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد دادن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از جنبش های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد.

فهرست مطالب

عنوان         

پیشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول : کلاسیک و رمانتیک

هنر اوزن و لاکروا ………………………………………………………………………………………… ۳

هنر کلاسیک و دموکراسی……………………………………………………………………………… ۵

رمانتیک   …………………………………………………………………………………   ۸

نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………………………. ۱۰

رمانتیک در برابر کلاسیک …………………………………………………………………………….. ۱۳

مقایسه کلاسیک و رمانتیک……………………………………………………………………………. ۱۴

فصل دوم : رئالیست و ناتورالیست

گوستا و کوربه …………………………………………………………………………………………….. ۲۱

ژان فرانسوا میله……………………………………………………………………………………………. ۲۳

انور دمیه……………………………………………………………………………………………………… ۲۵

نانوتورالیست……………………………………………………………………………………………….. ۲۸

 فصل سوم : امپرسیونیسم و تئوامپرسیونسیم

امپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

امپرسیونسیم در سینما و عکاسی……………………………………………………………………… ۴۲

پیدایش نئوامپرسیونیسم…………………………………………………………………………………. ۴۳

نئوامپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………….. ۴۷

فعالیت های وان گوگ ………………………………………………………………………………….. ۵۳

نظریه سینیاک……………………………………………………………………………………………….. ۵۴

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… ۵۸

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. ۶۰

شرح کار عملی

تصاویر کار عملی

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: نئوامپرسیونسیم , از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه :

محیط اطراف ما، خانه هایی که در آن زندگی می کنیم، همه نیاز مبرمی به برقراری روابط صحیح فرمها، رنگ ها و هم چنین سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول بصری دارند.

- انسان به واسطه ی زبان گرافیک می تواند با محیط اطراف خود سخن بگوید و با دیگران ارتباط برقرار کند. استفاده از گرافیک شهری در مساحت فضای داخلی خانه‌ها و فضای بیرونی آن ها یعنی کوچه ها، خیابان و فضای سبز اطراف، در تزئین و زیبا سازی ادارات موسسات و اماکن عمومی نظیر پارکها، نمایشگاهها، فروشگاهها و… برای تمامی افراد در کلیه سطوح اجتماعی و در هر سنی به نوبه خود موثر بوده و مورد نیاز واقع
می شود و در ساختار محیطی مناسب و مطلوب نقش بسزایی دارد. محیط مناسب یعنی فضایی که بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهای ناخواسته زندگی، رشد کرده و شکوفا شود.

گرافیک و تبلیغات شهری یکی از قدیمیترین و خالص ترین فرم های ارتباطات است. از اولین نقاشی بر روی دیوار غارها گرفته تا آخرین ویدئو پروجکشن Video Projection  و ویدئو وال ها Video Walls .

تبلیغات شهری یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغات، برای معرفی خدمات و کالاهاست که شامل انواع پوسترها، بیلبوردها، طراحی بدنه اتوبوس ها، اتومبیل ها، استندها و حجم های تبلیغاتی می شود.

فهرست مطالب

 فصل اول: گرافیک محیطی چیست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرایط اجتماعی

انسان در فضای اطراف خود ……………………………………………………………………………………

گرافیک محیطی چیست؟

گرافیک محیطی ( محیطهای بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها………………………………………….

نقش گرافیک محیطی در اجتماع………………………………………………………………………………

فصل دوم: انواع گرافیک محیطی و نمونه های آن در جهان………………………………………..

انواع گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی مسطع یا دو بعدی…………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی

تقسیم بندی دیگر گرافیک محیطی……………………………………………………………………………

طراحی فروشگاه ها………………………………………………………………………………………………..

نمونه های گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………..

فصل سوم:  سیر تحول گرافیک محیطی همراه با پیشرفت تکنولوژی……………………………

فصل ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………

محدوده تکنولوژی در گرافیک محیطی……………………………………………………………………..

 فصل چهارم: گرافیک محیطی در ایران…………………………………………………………………..

وضع کنونی هنر ایران……………………………………………………………………………………………..

سخنرانی های امرا… فرهادی و پرسش و پاسخ در مورد گرافیک محیطی و تبلیغات ایران در اولین همایش گرافیک ایران وپاسخ به سوالات……………………………………………………………………………………………

فصل پنجم: تاثیر گرافیک محیطی و تبیلغات در فروش و مخاطب……………………………….

تاریخچه تبلیغات……………………………………………………………………………………………………

سواد بصری در گرافیک محیطی……………………………………………………………………………….

سابقه تاریخی گرافیک محیطی…………………………………………………………………………………

عوامل گرافیک محیطی و تاثیر آنها در فروش……………………………………………………………..

اصول نظری، پایه های اصلی زیر بنا ترغیب و تبلیغ…………………………………………………….

آرا، و عقاید…………………………………………………………………………………………………………..

فصل ششم: وضعیت گرافیک محیطی و نکات مهم در آن با توجه به نوع کالا……………….

عرضه و تقاضا……………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات و ارتباط…………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………………………

ایجاد احتیاج………………………………………………………………………………………………………….

ازدیاد فروش………………………………………………………………………………………………………….

ایجاد واحدهای عظیم……………………………………………………………………………………………..

هدف از تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………….

چه بگوئیم؟…………………………………………………………………………………………………………..

اجزاء تبلیغات محیطی…………………………………………………………………………………………….

تنظیم آگهی…………………………………………………………………………………………………………..

عواملی که در تبیلغات محیطی باید مد نظر باشد…………………………………………………………

سنجش آگهی………………………………………………………………………………………………………..

عوامل داخلی…………………………………………………………………………………………………………

عوامل خارجی……………………………………………………………………………………………………….

فصل هفتم: پوستر………………………………………………………………………………………………..

هنر و پوستر در ایران………………………………………………………………………………………………

عوامل موثر در طراحی یک پوستر…………………………………………………………………………….

پوسترهای سه بعدی……………………………………………………………………………………………….

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی لزوم گرافیک , گرافیک محیطی , گرافیک محیطهای بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد
چکیده

نیاز ما در اختراع استا و زاییده شرایط، هر اختراعی در ابتدا با برآوردن یک نیاز به بار می‌نشیند و در گذشت ایام، این هماهنگی با شرایط (اعم از زمان و مکان و …) است که موجبات رشد و پویایی آن را فراهم می‌سازد.

پوشیده نیست که در دنیای امروز،‌ همراه با افزایش روز افزون جمعیت بشر، برای کنترل  نظم بشری، بهادادن به عوامل از جمله، زمان، منابع تجدید ناپذیر انرژی، سرمایه و منابع حیاتی، اهمیتی بیش از پیش دارد که همانا باعث نگاههای موشکافانه‌تر در طراحی های  صنعتی شده که عدم توجه به این امور در هنگام نشدن به مدنیزاسیون روز جهان نتیجه نخواهد داشت جز باز ماندن بیشتر از غافله جهان مدرن امروز.

لذا با عنایت به مطالب فوق، بر آن شدیم تا با انتخاب طرحی بنام طراحی رباط شوینده ضمن گام برداشتن در جهت طراحی هدفمند نشان دهنده تأثیر مطلوب مدرنیزاسیون حتی در دم دست ترین شئونات زندگی روزمرده باشیم.

با امید به حصول این خواسته، پروژه‌ طراحی رباط شوینده را تقدیم می‌کنم.

 

فصل اول:

بررسی متداول شستشوی اتومبیل

(عیوب و محاسن)

۱-۱) روش دستی (سنتی)

روشهای دستی طبق یک سری علل خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند که تعدادی از این عوامل عبارتند از:

۱-   پایین بودن هزینه راه اندازی و نگهداری

هزینه  را اندازی تنها شامل خری تأسیسات از جمله پمپ آب، کمپرسور هوا، و در صورتی که تمایل به ارائه سرویس شستشو با آب گرم نیز باشد،‌ نیاز به یک دیگر آب و مشعل و یک سیستم لوله‌کشی اضافی خواهد بود که تعداد محدودی از مراکز شستشوی اتومبیل از این سیستم اضافه استفادهع می‌کنند که در فصول بعدی در مورد هر یک از سیستمهای تأسیساتی بطور کامل توضیحاتی ارائه می‌‌شود.

از طرفی با توجه به نبودن سیستم تاسیساتی پیشرفته و یک سیستم ساده، هر تعمیر کار آشنا به تأسیسات از عهده تعمیر آن بر می‌آید و نیاز به تخصص ویژه در این زمینه نمی‌باشد و مزیت دیگر وجود چندین پمپ از کار بیافتد باعث مختل شدن کل سیستم نخواهد شد و سیستم با بقیه پمپها به کار خویش ادامه خواهد داد.

۲-   پایین بودن هزینه نیروی انسانی:

با توجه به شرایط کاری که اکثر نیروهایی که در این مراکز مشغول به کار می‌باشند از دستمزد بسیار پایین برخوردارند بطوری که حتی آگاهی دستمزد کارگران بصورت انعام پرداخت می‌شود.

۳-   جا افتادن این تفکر در روش سنتی اتومبیل تمیزتر می‌شود.

از آنجا که شرایط آب و هوایی و آلودگی موجود در نقاط شهری، در کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف، فرق می‌کند، لذا ماشینهای اتوماتیک طراحی شده در یک کشور،‌ بازدة مطلوبی را (گاهاً) در سایر مناطق ندارند و به خوبی از عهده برطرف کردن کامل آلودگیهای مختلف بر نمی‌آیند. که این خود دلیلی ازجعیت روشهای دستی و سنتی در مقابل مشاشینهای اتوماتیک (کارواشها) در نزد عموم است.

۴-   سهولت راه اندازی:

با توجه به شرایط فوق، تعداد بسیاری از این نوع مراکز سنتی در سطح شهرهای کشورهای کمتر رشد یافته (از جمله شهرهای ایران و خصوصاً تهران) دیده می‌شود.

بطوریکه که در هر منطقه شهری،‌ حداقل یک لی ۲ عدد از این دست مراکز وجود دارد که تماماً زاییده شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی و نیز  سهولت راه اندازی آنها است.

-    دلایلی که عنوان شد، مزایایی بودند که باعث می‌شد تا اکثریت سرمایه گذاری و مشتریان به این نوع مراکز سنتی روی آورند ولی این روشها نیز عاری از عیب نیست و این معایب باعث  بهره‌گیری از روشهای مدر نیزه می‌گردد، که اکنون به شماری از این معایب می‌پردازیم؛

فهرست
فصل اول

۱-۱) روشن دستی (سنتی)

۲-۱) روش اتوماتیک

فصل دوم

۱-۲) کارواش  اتوماتیک تونلی یا ریلی

۲-۲) کارواش اتوماتیک ثابت یا سه برس

۳-۲) بررسی  کلی مکانیزم کارواش اتوماتیک

۴-۲) بررسی مکانیزم کارواش اتوماتیک ثابت و ریلی

فصل  سوم

۱-۱)        معرفی  اجزای پنیوماتیکی

۱-۳-۱) تولید هوای فشرده

۲-۳) قطعات مدار کنترل نیوماتیک

۲-۳-۱) سیلندرهای نیوماتیک

۲-۳-۲) سیلندرهای یک طرفه

۲-۳-۳) سلیندرهای دو طرفه

۳-۳) مشخصات سلیندرهای نیوماتیک

۳-۳-۱) نیروی سیلندر

۳-۳-۲) مصرف هوا

۳-۳-۳) سرعت پیستون

۳-۳-۴) بارهای کمانشی روی میله پیستون

۳-۳-۵) شیرها

۳-۳-۶) شیرهای راه دهنده

۴-۳) مشخصات شیرها از نظر عملکرد

۵-۳) روشهای تحریک شیرها

۶-۳) شیرهای کنترل جریان

۷-۳) موتورهای بادی

۸-۳) سیستم کنترل

۸-۳-۱) کنترل مدار باز

۸-۳-۲) کنترل مدار بسته

۹-۳) مدارهای کنترل منطقی

۹-۳-۱) عملیات اصلی

۹-۳-۲) عملیات جانبی

۹-۳-۳) عملیات ترکیبی

۱۰-۳) تجهیزات خط هوا، فیلتر و روغن زن

۱۰-۳-۱) روغنکاری

۱۰-۳-۲) جریان یک جهته

۱۰-۳-۳) جریان دو جهته

۱۰-۳-۴) روغن‌ زن‌های غبار روغن (مه روغن)

۱۱-۳) دبی جریان هوا

۱۱-۳-۱) جریان ساده:

۱۱-۳-۲) جریان پیچیده:

۱۲-۳) روغن روغنکاری

۱۳-۳) وضعیت نصب

۱۴-۳) فیلترها

۱۴-۳-۱) اجزاء فیلتر

۱۵-۳) اندازه دستگاه‌ها

۱۶-۳) بلبرینگهای خطی

۱۷-۳) سنسور U1tra Sonic

فصل چهارم

۱-۲)        انواع کمپرسور

۱-۴-۱) کمپرسورهای رفت و برگشتی

۱-۴-۲) کمپرسروهای دورانی

۲-۴) نصب کمپرسورها

۳-۴) نصب سیستم خطوط لوله اصلی

فصل پنجم

۱-۳)        محاسبه شقف فرچه‌های کناری

۱-۵-۱) انتخاب الکتروموتور

۱-۵-۲) اجزای شفت واسطه

۱-۵-۳) محاسبه Pulley و تسمه V شکل الکتروموتور و فرچه‌ها ۱۱۳

۲-۵) محاسبه قطر شفت مجموعه ۳ تایی

۳-۵) محاسبه چرخهای فریم متحرک

۴-۵) محاسبه طنابها (سیم بوکسلها)

۴-۵-۱) روغن کاری طنابها

۴-۵-۲) جلوگیری از رنگ زدگی طنابها

۴-۵-۳) محاسبه پولی طناب

۵-۵) محاسبه قطر پیستون جک بالابر افقی

۶-۵) مدار کنترل

ضمیمه و جداول

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: طراحی رباط شوینده , رباط شوینده , رباط ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1393 | نظرات ()